Monday, July 31, 2006

From a happy Pietsch banjo owner in Lund, Sweden.

After playing my B&D Silver Bell for 8 years I wanted to try a new instrument. I had sold my two other old instruments: a simple B&D special and a Paramount with a bent neck. So I just had one banjo left and that's risky as I play 80 - 100 gigs a year as a "non pro. musician". I visited Norbert Pietsch's homepage (www.pietsch-banjos.de) and heard Sean playing his Mastervox and got very interested. After contacting Norbert and discussing designs and prices he began making me a simpler style Mastervox #2 that he said would be ready in the summer of 2006. So in the beginning of July I took the train to Bremen, Germany from Copenhagen, Denmark (a very nice way to travel!) and spent a day in Norbert's workshop testing my new Mastervox. It just had everything I wanted- It had that big, wonderful sound. ..and what a beauty!
I've just started to get familiar with my Mastervox. It has heavier strings (GHS 0.11 and so on) so I must use a heavier plectrum as well. I've played LaBella strings for many years (0.10 and so on) . The neck is a little thicker than the Silver Bell, so it's a learning period right now. It works really well in the band and has a wonderful big tone and good attack. I like it very much and so do my fellow musicians. It is a wonderful "wooden banjo" which I personally prefer with nice clean surfaces and nice Mother of pearl inlays in the ebony fingerboard. That's the nice thing with Norbert's custom building - the same basic instrument design but with different levels of inlays, design and ornamentation. For example, the #6 has ivory style inlays, carving and engraving etc.
Best Wishes,
Björn Ekman.

.....and now in Swedish...
Efter att ha spelat på min B&D Silver Bell i 8 år så fick jag lust attskaffa ett nytt instrument (PLEKTRUMBANJO) Jag hade också sålt en enklareB&D Special och en Paramount med något böjd hals - inte helt ovanligt. Så kvar hade jag bara ett instrument. Lite riskabelt om man som jag spelarvarje vecka - rätt vad det är måste band bytas ut m.m.På Internet hade jag besökt Norbert Pietschs hemsida då och då och sett hansMastervox. Efter att ha hört Sean Moyses spela på sin Mastervox i mp3formtog jag kontakt med Norbert som lovade att bygga en "enklare" Mastervox tillmig än den ART DECO som fanns på hemsidan. Jag skulle faktiskt bara behövavänta 2-3 månader på leverans.Så i början av juli tog jag tåget till Bremen från Köpenhamn (trevligt sättatt resa för övrigt) och tillbringade en dag i hans banjoverkstad och fickmin nya banjo - en Mastervox nr2. Den gjorde allting som jag ville - en storvacker klang och snyggt,gediget tyskt hantverk. Detaljer: Utrustad med lite tjockare strängar än vad jag brukar - från 0.10upp till 0.11 samt GHS istället för La Bella. Kräver också tjockareplektrum. Samt lite tjockare hals och ett tyngre instrument. Fungerar även bra i jazzbandet och spontana positiva kommentarer frånmedmusikanter.Kul att det går att få i princip samma instrument fast med olika yttre.Själv föredrar jag enklare instrument med mycket träytor som talar för sigsjälva. Andra kanske vill ha mera pärlemor eller varför inte ettelefanthuvud längst upp. Smaken skall man inte diskutera. Jag tror att Norbert kan fixa det mesta.
Med vänlig hälsning
Björn Ekman
LUND.



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?